WORLD
NYHETER
Hem  >  Festivalen  >  Nyheter  >  Nyheter
SENASTE MEDIA
  • VIDEO
  • LJUD
  • BILD
03/05/2026 23:13:58

CONI

03/05/2026 23:13:13

CONI







KOMMANDE KONSERTER
Land

Stad

    NÄSTA BAND PÅ SCENEN
    Anmält 08 februari 2026 klockan 20:21

    Prince of Elves

    Indie Pop
    Sverige
    Anmält 27 januari 2026 klockan 10:50

    As Skies Divide

    Progressive Metal
    Sverige
    Anmält 26 januari 2026 klockan 20:06

    Blessed insanity

    Hard Rock
    Sverige
    Band som snart går upp på scener runt om i världen
    Anmält igår kl. 20:14

    Rain Catchers studio

    Other...
    Ryssland
    Anmält 11 juni 2026 klockan 21:57

    RUPTURE

    Rock '90
    Frankrike
    NYHETER

    Intervju med danska vinnarna The Agency

    Vi träffade årets danska vinnare The Agency på den legendariska klubben Pumpehuset i Köpenhamn till en prat om den stundande internationella finalen



    THE AGENCY

    Ni har deltagit i Emergenza Festival Edition 2016/2017. Vad gjorde så att ni gick med i tävlingen?

    I november 2016 började vi kontakta barer och klubbar, för att få gigs. En av dem rekomenderade att vi skulle delta i Emergenza. Vi tyckte att det lät som en stor möjlighet. Så vi gjorde det.

    Nu när ni närmar er världsfinalen, hur tänker ni?
    Vi är jättetaggade, vi trodde aldrig att vi skulle komma så långt. Men vi är fast beslutna om att gå på scen, ha kul och ha den bästa spelning vi kan, precis så som vi har gjort varje gång hittills.

    Vad är ert bästa minne från Emergenza tävlingen?
    Att spela på den danska och nordiska finalen i Pumpehuset. Alla medlemmar i bandet hade den grymmaste upplevelsen. Att ha dina fans skrikandes medan du spelade din egen musik är en känsla som nästan är omöjlig att beskriva.

    Vad är förklaringen bakom ert bandnamn, någon speciell mening med det?
    För många år sedan, när vi var väldigt unga. Det lät coolt och ingen hade någon aning om vad det betydde.

    Om ni fick välja en känd låt som representerar ert band. Vilken låt skulle det vara?
    "Born to be wild"

    Kan ni berätta en rolig historia eller anekdot om en erfarenhet som hänt på scenen?
    För en tid sen när vi förberedde oss för en spelning i en liten stad i Danmark. Vi var utanför i mörkret och vår trummis (som är en "Afro-dansk" kille) tyckte det hade varit roligt att ta av sin tröja och springa iväg, för då skulle vi inte se honom, haha... Några sekunder senare hörde vi han skrika och kom springades tillbaka. Det visade sig att han hade springit in i ett elstängsel.

    Vad kan en publik förvänta sig av ert live-framträdande?
    En väldigt god upplevelse. Vi försöker lägga ner så mycket energi vi kan på publiken, vi älskar att dansa runt och ha det skoj med var och en i publiken.

    Innan ni går på scenen, har ni någon ritual eller någon lyckoamulett som följer med er?
    Ja, innan varje spelning (och detta är inget för barn) vi samlas tillsammans och trummisen skriker "Hvad vil vi have!?" Och resten av bandet skriker "Fisse!" När det är översatt betyder det: "Vad vill vi ha!?" - "Fitta!" Vi skriker det några gånger och sen går vi på, redo för att spela.

    Vad är eran dröm-spelning?
    Vår drömkoncert är att få spela på Orange scen på Roskilde Festivalen i Danmark.

    Om ni kunde bjuda in ett band eller en artist till er fest, död eller levande, vem skulle det vara?
    Det beror helt och hållet på vem du frågar i bandet. Leadgitarristen hade bjudit in Slash, trummisen hade bjudit in Aron Spears.

    Vad är era planer efter den internationella tävlingen?
    Vi var nyligen igång med att kontakta olika småfestivaler i Danmark, för att få några gig. Vi spelade också in några Demos för att skicka ut till skivbolag som visat intresse för oss.

    Vilken fråga glömde jag? Skulle ni kunna säga en fråga som ni vill att jag ska ställa?
    Frågan som saknas är nog "Var det tillräckligt med öl de tidigare koncerterna?"

    Varför tycker ni att ni förtjänar att vinna Emergenza Festival Edition 2017?
    För vi har jobbar så hårt flera år för att komma dit vi är idag, detta är vår dröm. Vi har en show med mycket energi och musik nänniskor kan dansa till. För vi älskar det vi gör på scen, och för oss, att spela musik på heltid är bara det vi kan tänka oss göra i våra liv.